Bokning av tennisbanan vid Hembygdsgården

På Runmarö spelas det tennis! Alla är välkomna och Hembygdsgårdens tennisbana är öppen från maj t.o.m september.

Bokning av tennisbanan sker på följande vis.

1. Ladda ner appen Playtomic på Google Play eller i App Store.
  2. Registrera dig. Du loggar in i appen med e-post och lösenord.
  3. Välj Runmarö TK och boka banan.

Vad kostar det att spela  tennis vid Hembygdsgården?

En timme kostar 150 kr exklusive Playtomics avgift á 6 kr.

Vill man teckna ett sommarabonnemang kostar det 1500 kr men det kan (ännu) ej betalas via appen. Istället Swishar man Hembygdsföreningen 123 597 82 18,  märk betalningen ”Sommarkort”. Därefter skärmdumpas  bilden från Swish och skickas till Petter Svenberg  070-2474011 eller Martin Sjöberg  070-3763933.

Varje sommar under vecka 29 har vi en bejublad tennisskola.

Tränare från Gustavsbergs tennisklubb kommer till Runmarö och ger oss nycklarna till tennisens underbara värld. Anmälan sker via deras hemsida från mars månad. Veckan avslutas på torsdagen med en trevlig grillkväll på Hembygdsgården för alla deltagare och deras familjer.

Är du sedan sugen på en tennistävling ligger Runmarö Open lämpligt i slutet av vecka 29. Junior-, dam-, herr- och mixeddubbelklass finns och turneringen arrangeras av Julia Swahn och William Rydman.

Fördel Runmarö!

Har du frågor, vänligen kontakta:

Martin Sjöberg, martin.sjoberg@ahlsell.se, 0703-763933

Petter Svenberg, petter.svenberg@gmail.com, 070-2474011

Med vänliga hälsningar

Tennissektionen

Plexipave-underlag på banan

Banan har ett underlag i sk plexipave, som är världens mesta anlagda hardcourtunderlag. Plexipave är ett banunderlag som är lättskött och behåller sin friktion i normalt 8-10 år, innan det är dags för ommålning Det är även skonsamt för knän och leder.

För att underlätta dränering av banan, dvs bli av med regnvatten, har vi låtit borra ett antal mindre hål i banan. Dessa ska inte påverka spelet i någon större omfattning. Det finns dessutom en större raka i boden som kan användas för att skjuta undan vattenpölar.

Plexipave är känsligare än asfalt för stötar så vi ber er vara försiktiga när banan används för annan verksamhet är tennis. Lägg tex brädor under tältstolpar och dylikt för att sprida trycket över en större yta.

Med gemensamma krafter kan vi hålla banan fin i många år framåt!

Har du frågor, kontakta Martin Sjöberg, se kontaktinfo ovan.