Vårens sista medlemspub gästas av jazzbandet Raissi trio.

Puben öppnar kl 19, och medlemskap krävs för inträde 70kr.

Trumslagaren Raeel Raissi har vid flertalet tillfällen synts på Stockholms jazzscener.

Mest aktiv var han tillsammans med bandet Prylf (med Linnea Henriksson). Gruppen var nominerad till 2010 års Jazzkatten efter det kritikerrosade debutalbumet ”Kind of green”.

På Runmarö hembygdsgård spelar han tillsammans med pianisten Alex Zethson, känd från bl a Goran Kajfes Tropiques och Angles, och basisten Gus Loxbo, känd från bland annat grupperna Pombo och Silence Blossoms. Både Alex och Gus har en bred musikalisk repertoar, från jazz och klassiskt till egenkomponerad improvisationsmusik.

Spelningen på Runmarö hembygdsgård är trions första konsert tillsammans och kommer att innehålla varierat material från jazzstandards till eget nyskrivet material. En svängig och sinnlig musikalisk variation med jazzen i fokus.

Medlemspub med jazz 1 juni